Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΛΟΓΙΣΜΟΥ (Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου)

- Γέροντα,  στην  Παλαιά  Διαθήκη,  στο  Δ’  βιβλίο  των  Μακκαβαίων,  αναφέρεται:  Ό ευσεβής λογισμός δεν είναι εκριζωτής των παθών, άλλα ανταγωνιστής. Τί σημαίνει;




 - Κοίταξε να δεις: Τα πάθη είναι βαθιά ριζωμένα μέσα μας, αλλά ό ευσεβής, ό καλός, λογισμός μας βοηθάει  να  μην  υποδουλωνόμαστε  σ’  αυτά.  Όταν  ο  άνθρωπος  φέρνει  όλο  καλούς  λογισμούς  και σταθεροποίηση μια καλή κατάσταση, τα πάθη παύουν να ενεργούν, οπότε είναι σαν να μην υπάρχουν. Δηλαδή ο ευσεβής λογισμός  δεν ξεριζώνει τα πάθη,  αλλά τα πολεμάει και  μπορεί  να τα καταβάλει. Νομίζω, ό συγγραφεύς περιγράφει τί μπόρεσαν να υποφέρουν οι Άγιοι Επτά Παίδες, ή μητέρα τους Άγια Σολομονή και ό διδάσκαλος τους  Άγιος Ελεάζαρος,  έχοντας  ευσεβείς  λογισμούς,  για  να  δείξει ακριβώς τήν δύναμη του καλού λογισμού.
 Ένας καλός λογισμός ισοδυναμεί με μια πολύωρη αγρυπνία! Έχει μεγάλη δύναμη. Όπως τώρα κάποια  νέα  όπλα  σταματούν  με  ακτίνες  λέιζερ  τον  πύραυλο  στην  βάση  του  και  τον  εμποδίζουν  να εκτοξευθεί, έτσι και οι καλοί λογισμοί προλαβαίνουν και καθηλώνουν τους κακούς λογισμούς στα αεροδρόμια του διαβόλου, από τα οποία ξεκινούν. Γι’ αυτό προσπαθήστε, όσο μπορείτε, πριν προλάβει ο πειρασμός  να  σας φυτέψει κακούς  λογισμούς,  να  φυτεύετε  εσείς  καλούς  λογισμούς,  για  να  γίνει  η καρδιά σας ανθόκηπος και να συνοδεύεται η προσευχή σας από την θεία ευωδία της καρδίας σας.
 Όταν  κανείς  κρατά  έστω  καί  λίγο  αριστερό,  δηλαδή  κακό,  λογισμό  για  κάποιον, οποιαδήποτε  άσκηση  καί  αν  κάνη,  νηστεία,  αγρυπνία  κ.λπ.,  πάει  χαμένη.  Σέ  τι  θα  τον βοηθήσει ή άσκηση, αν δεν αγωνίζεται παράλληλα να μη δέχεται τους κακούς λογισμούς; Γιατί να μην αδειάσει από το πιθάρι πρώτα όλο το κατακάθι του λαδιού, πού είναι μόνο για σαπούνι, καί ύστερα να βάλει το καλό λάδι, αλλά βάζει το καλό με το άχρηστο και το μουρνταρεύει;
 Ένας  αγνός,  καλός,  λογισμός  έχει  μεγαλύτερη  δύναμη  από  κάθε  άσκηση.  Κάποιος νέος λ.χ. πολεμείται από τον διάβολο καί έχει ακάθαρτους λογισμούς και κάνει αγρυπνίες, νηστείες, τριήμερα, για να απαλλαγεί από αυτούς. Ένας αγνός λογισμός όμως πού θα φέρει έχει  μεγαλύτερη  δύναμη  και  από  τις  αγρυπνίες  καί  από  τις  νηστείες  που  κάνει  και  τον βοηθάει πιο θετικά.
 - Γέροντα,  όταν  λέτε  αγνός  λογισμός,  αναφέρεσθε  μόνο  σε  ειδικά  θέματα  ή  και  σε γενικότερα;
 - Και  σε  γενικότερα.  Γιατί  ο  άνθρωπος,  όταν  τα  βλέπει  όλα  με  καλούς  λογισμούς, εξαγνίζεται  και  χαριτώνεται  από  τον  Θεό.  Με  τους  αριστερούς  λογισμούς  κατακρίνει  και αδικεί  τους  άλλους,  εμποδίζει  την  θεία  Χάρη  να  έρθει,  και  έρχεται  έπειτα  ό  διάβολος  και  τον αλωνίζει.
 - Δηλαδή, Γέροντα, επειδή κατακρίνει, δίνει δικαίωμα στον διάβολο να τον αλωνίσει;
 - Ναι. Όλη η βάση είναι  ο  καλός  λογισμός. Αυτό είναι που  ανεβάζει  τον άνθρωπο,  τον αλλοιώνει  προς  το  καλό.  Πρέπει να φθάσει κανείς στο σημείο να τα βλέπει όλα καθαρά.  Είναι αυτό πού είπε ό Χριστός: ­Μη κρίνετε κατ’ όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε. Μετά φθάνει ό άνθρωπος σε μία κατάσταση που βλέπει τα πάντα με τα πνευματικά μάτια όχι με τα ανθρώπινα. Όλα τα δικαιολογεί, με την καλή έννοια.
 Πρέπει  να προσέχουμε να  μη δεχόμαστε τα πονηρά τηλεγραφήματα  του  διαβόλου, για  να  μη  μολύνουμε  ­τον  Ναόν  τον  Αγίου  Πνεύματος και  απομακρυνθεί  ή  Χάρις  του Θεού,  με  αποτέλεσμα  να  σκοτισθούμε.  Το  Άγιο  Πνεύμα,  όταν  δη  την  καρδιά  μας  αγνή, έρχεται  και κατοικεί μέσα μας,  γιατί αγαπάει την  αγνότητα  – γι’  αυτό  και παρουσιάσθηκε σαν περιστέρι.
 

(ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ Γ’ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ)

Πηγή : http://gerontes.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου