Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ (του Π. Μ. Σωτήρχου)

Άθελά μου άκουσα την ιστορία στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών. Τη διηγιόταν ένας γκριζομάλλης στην παρέα του, στην οποία το θέμα συζήτησης ήταν το διαζύγιο. Άλλοι έλεγαν ότι είναι ανάγκη ο χωρισμός, όταν η οικογένεια δεν προχωρά καλά, ενώ κάποιοι έλεγαν ότι το διαζύγιο είναι η χειρότερη λύση ακόμα και όταν η οικογένεια κλυδωνίζεται.



Εγώ βρήκα τη λύση είπε αυτάρεσκα ο γκριζομάλλης και είναι η λύση του μικρού διαζυγίου.

Δηλαδή υπάρχει μεγάλο και μικρό διαζύγιο ρώτησαν οι άλλοι;

Και βέβαια υπάρχει και σε αυτό δεν χρειάζονται δικηγόροι. Όταν μια διαφωνία με τη γυναίκα μου πάρει κακό δρόμο και φαίνεται καυγάς στον ορίζοντα, τότε παίρνω μόνος μου διαζύγιο για μισή μέρα. Πηγαίνω έξω με τους φίλους μου, κάνω διάφορες δουλειές και το μεσημέρι ή το βράδυ επιστρέφω. Πάντοτε στην επιστροφή κουβαλάω κανένα πακέτο με γλυκά ή φρούτα ή παίρνω λίγα λουλούδια που αρέσουν στη γυναίκα μου και εκείνη τα δέχεται με χαμόγελο σαν να έχει ξεχάσει τη διαφωνία.

Μα αυτό δεν είναι διαζύγιο του είπαν οι άλλοι, είναι φυγομαχία, αφού είναι σαν να εγκαταλείπεις την μάχη και το βάζεις στα πόδια.

Κάνετε λάθος αγαπητοί μου είναι η ιδανική μορφή διαζυγίου. Το θέμα το έχω μελετήσει σε βάθος, είμαι πολύτεκνος και φυσικά δεν θέλω να διαλύσω το σπίτι μου. Έτσι μπορείς σε μια διαφαινόμενη σύγκρουση να παίρνεις ένα μικρό διαζύγιο μισής ή μιας μέρας όπως προτιμώ εγώ.

Αυτό που λες μοιάζει πολύ ρομαντικό και εκτός πραγματικότητας συνέχισαν οι άλλοι. Και όμως φίλοι μου δεν μιλώ με την φαντασία αλλά με την φαντασία αλλά με την κοινή λογική. Εγώ συνέχισε ο γκριζομάλλης έχω πολλές εμπειρίες και εφαρμόζω αυτό το μικρό διαζύγιο για να αποφύγω το μεγάλο που είναι σωστό έγκλημα, γιατί ο Χριστός είπε ότι «ους ο Θεός συνέζευξε, άνθρωπος μη χωριζέτω».

Και αν η γυναίκα σου σε απατήσει τότε τι γίνεται τον ρώτησαν;

Αυτή είναι η μόνη εξαίρεση όπως και πάλι την δίδαξε ο Θεάνθρωπος αφού μόνο λόγοι μοιχείας επιτρέπουν το διαζύγιο. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση ο χωρισμός δεν είναι υποχρεωτικός, αν υπάρξει μετάνοια του ενόχου και συγχώρηση με ταπείνωση του αθώου όπως ερμηνεύουν οι Άγιοι Πατέρες.

Αυτό είναι το δικό μου συμπέρασμα: αυτός που παίρνει μεγάλο διαζύγιο είναι ο φταίχτης. Δοκιμάστε τη δική μου μέθοδο με το μικρό διαζύγιο και δεν θα διαλύσετε το σπίτι σας.

Έτσι που το λες παρατήρησε ένας από την παρέα, μπορούμε να το εφαρμόζουμε και σε κάθε άλλη περίπτωση. Να αποφεύγουμε τη σύγκρουση, έστω και αν φαίνεται ότι αδικούμαστε. Πρέπει πάντα να αφήνουμε ἐνα παραθυράκι συμφιλίωσης με τους αντιπάλους μας.

Αλλά την ίδια στιγμή το τρένο έφτασε και η όμορφη όσο και παράξενη ιστορία του γκριζομάλλη για το «μικρό διαζύγιο» τελείωσε.

Περιοδικό: Πολύτεκνη οικογένεια, τ. 129/2011

Ευχαριστίες στον Σπύρο Γκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου